Benarkah Anwar menipu Kesakitan Tulang Belakang Beliau..???


Anwar mengalami kesakitan tulang belakang @slipped disk..penyakit ni biasa berlaku lebih2 pada org tua/berumur..anwar dipenjarakan dalam usia 53 tahun,risiko itu amat besar,ditambah plak lagi kena tumbuk oleh rahim noor dlm keadaan mata tertutup..Pakar mengesahkan kesakitan dan slip disk bermula kerana kesan jatuh selepas ditumbuk itu..

penyakit ni mengakibatkan himpitan pada nerves system/saraf tunjang disepanjang tulang belakang.penyakit ini amat berisiko tinggi jika dibiarkan.akibat paling serius adalah gangguan pergerakan, rasa sakit,kebas,malah mampu melumpuhkan pesakit jika dibiarkan..

ia memang menyakitkan..tapi tidaklah sampai ke tahap tak boleh langsung bangun dan berdiri..pesakit biasanya masih boleh berdiri dan berjalan,malah melakukan tugas harian macam biasa..namun pesakit biasanya tidak mampu utk bertahan lama..contoh,berdiri tak boleh lama,berjalan tak boleh laju..duduk tak boleh lama..dan pesakit biasanya akan diberikan ubat penahan sakit (sejenis steroid) anti keradangan tisu,dan saraf utk jangka masa tertentu..

kesan penyakit ini memakan masa yg panjang..sama panjang dengan duration pesakit menderita sakit ini..mungkin peringkat permulaan pesakit boleh menerima theraphy dan oral medications..tapi ia biasanya akan diakhiri denga pembedahan utk membetulkan himpitan tersebut..

kes anwar ini telah disahkan oleh Dr Halili Rahmat,pakar neuroscience HKL terkemuka negara..hujah2 setengah pihak kononnya anwar menipu tentang kesakitan beliau patutnya dikemukakan dengan bukti dan hujah perubatan..bukan rakaman video!!

takde apa nak diherankan kalau anwar masih mampu berdiri,dan berjalan..kerana fakta perubatan menunjukkan pesakit yang menderita dengan prolapsed/slipped disk ini bukannya melumpuhkan pesakit serta merta!!

Bukannya mengapa anwar boleh berdiri yang perlu dipersoalkan, tapi yang perlu disoalkan ialah mampukah dia berjalan dan berdiri dengan lama??? ini perlu ditunjukkan dengan medical report,dan medical report yg dikeluarkan oleh HKL mengesahkan anwar mengalami slipped disk/prolapsed disk.

pada umno..guna dan carilah isu lain yang lebih bermanfaat…dan kalau nak tunjukkan dan mendedahkan sesuatu perkara itu ,kemukakanlah bukti yang jelas,benar dan sahih...ataupun umno memang suka dengan fitnah dan mereka cipta bukti dan memutar belit fakta...?? maklumlah, kelangsungan politik umno sekarang ni hanya bergantung pada lubang jubur sayfool...

by: marhaenr

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Copyright @ 2008 Anak Sabak Melawan: Benarkah Anwar menipu Kesakitan Tulang Belakang Beliau..??? | Original Template: Wordpress Themes | Modified By iEn | Resolution: 1024x768 | Best View: Firefox | Top